Mijn waarom

Vanaf 1988 ben ik werkzaam in de branche. Als belastingadviseur, docent, tekstschrijver, hoofdredacteur en directeur. In deze tijd heb ik een groot aantal waardevolle contacten in de branche opgebouwd, zowel met kantoren als met leveranciers en marketeers. 

Kantooreigenaren in de accountancy zijn het liefste met hun klanten en hun vak bezig. Dat kenmerkt vrije beroepsbeoefenaren. Het is hun kracht en vanuit die kracht willen ze blijven werken. Verantwoorde en heldere online klantcommunicatie besteden ze liever uit aan een vertrouwde partij, dan dat ze er zelf de echt benodigde tijd en aandacht aan besteden. Dat begrijp ik.

Om je een beeld te geven van mijn blikveld, geef ik je een korte blik op mijn loopbaan tot zover.

Na de studie fiscaal recht en strafrecht in Tilburg, ben ik in 1988 aan de slag gegaan als belastingadviseur nationale praktijk bij (een voorloper van) Deloitte. In 1995 maakte ik een korte overstap naar KPMG Meyburg & Co in Eindhoven. De oriëntatie werd meer internationaal.

Per januari 1997 werd ik fiscalist/regio-adviseur bij Fiscount. Ik was verantwoordelijk voor fiscaal advies aan en werving van MKB-kantoren beneden de rivieren. In een aantal jaren heb ik het aantal Fiscount-kantoren in die regio verdubbeld van 60 naar 120. De functie van fiscalist bij Fiscount omvatte naast werving en advies/telefonische helpdesk, tevens educatie en fiscale contentontwikkeling. Als fiscaal docent heb ik meer dan 150 trainingen, cursussen en cliëntenlezingen ontwikkeld en gegeven.

In 2001 maakte ik deel uit van het team dat de aandelen Fiscount met succes heeft overgenomen van de vorige eigenaar. Per 2002 betekende dat een functie als mede-directeur. Halverwege 2004 heb ik gekozen voor het directeurschap, en de fiscale functie overgedragen.

Binnen de directiefunctie heb ik me vanaf 2009 steeds meer toegelegd op commerciële conceptontwikkeling, dienstenmarketing en copywriting. Op dit vlak heb ik in 2012, 2013 en 2014 (incompany-) trainingen verzorgd. Met name de interactie met deelnemers heeft me tot de overtuiging gebracht dat succes in de accountancybranche afhankelijk is van de mate waarin een kantoor denkt, voelt en handelt vanuit cliëntperspectief. Hier is erg veel te winnen.  

Dit heeft geleid tot de oprichting, in maart 2015, van Accountantsportal B.V. Deze organisatie richt zich op praktische en actuele tools voor marketing, copywriting, storytelling en informatievoorziening voor accountant-, administratie- en belastingadvieskantoren. Hoe blijft het kantoor als relevante speler op het netvlies van zijn relaties? 

Graag helpen we kantoren vooruit naar een plezierige en renderende toekomst. Ons motto: jij doet uw werk, en wij regelen je digitale markt- en klantcommunicatie.

 

Roel Mariën